15.) Valencia y Montanejos

2010.07.19

Elkezdődött utazásunk valóban kalandos része :)

Hétfőn hazajöttünk Castellónba, lepakoltunk némi cuccot, és irány Valencia!

Egy kb egy órás kellemes vonatozás után meg is érkeztünk, egy nyüzsgő de nagyon szimpatikus város fogadott minket.

Kép

Én állandóan éhes vagyok kb - ezen Alejandro sokat szokott derülni - szóval nem volt ez máshogy Valenciában sem.
Egy rettentő kedves helyieknek, nem turistáknak szóló kicsi étterembe tévedtünk be, hívogató paella illatra.
Kértünk, csirkéset, megettük, több volt, mint mennyei.
Tegnap kiderült, hogy bizony nem csak csirkéből volt a hami.
Összefutottunk Montanejosban négy magyarral - irtó kicsi a világ, és majd a következő egyik sztoriból kiderül, még kisebb - Erasmussal voltak kint Valenciában. Meséltek a paelláról.
Régebben élt egy különös patkányfajta Valenciában, amiből a paellát készítették, és annyira oda voltak a húsárért, hogy mindent megették, kipusztult az összes.
Ma ezért vagy hallal, tenger gyümölcseivel stb készítik, vagy pedig csirkével ÉS NYÚLLAL!!!!!
A nyúl volt az az állat, amit láttunk a piacon, még régebben írtam talán, hogy fogalmunk sem volt róla, mi lehet - fülek nélkül, megnyúzva nem jöttünk rá,
Szóval ettünk nyulat.
Kissé gyomorforgató a dolog.
A paella is kilőve egyelőre, hacsak nem házi készítésű valahol, ahol ismerjük a tulajt.
Na de vissza Valenciába, megebédeltünk, és megkerestük a hostelünket. Akit érdekel, íme:

Kép

Izgi - sok unszimpi, meg pár szimpi fiatal arc, török ágyszomszédok, akik a becsekkolásnál elénk furakodtak, tömeg, kicsit régi tábor feeling.. érdekes.
Két nap alatt bejártuk a várost.

Voltunk a nagy képtárba - rengeteg depis keresztény festmény és szobor, a Valenciát keresztül törő kiszáradt folyómederben is végigsétáltunk, ez ma park, Valencia szíve, tüdeje, kinek mi. Csodaszép, zöld, játszóterek, minden.
Sok helyes kis utca, boltok, bárok mindenfele, és találtunk egy csoda helyet, egy teret.
Fagyizó, kiülős teraszos bárok, éjszaka, utcazenészek, egy homokos görkoriművész, mintha jégtáncolna, egy pár arab-néger akik árulnak valamit zacskóból, amit csak második napra sikerült kiderítenünk, hogy mi is - sör... :)

Nagyon hangulatos a kisváros.
Ja, épp valami júliusi fieszta volt, koncertek, meg vidámpark a folyóban - olyan óriáskerék, hogy elszédülsz ha ránézel, marha gyorsan forog, nem az a városnézős fajta, brrr...

Kép

Nos, szerdán vissza Castellónba, mászócucc fel, vissza Valencia, onnan Montanejos.
Rengeteget másztunk.
Ez a 4 nap úgy telt: reggel kaja, mászás, úszás, strand, kaja, spanyoltanulás, mászás este 9-10 ig, kaja alvás, minden előről.

Iván 7b-kel küzd, én előlben 5b, toprope már egészen jól mennek a 6a-s utak, szóval fejlődünk, mint állat :)
Apropó - állat!

Utálom a varangyokat. Kimásznak a tóból, gőzöm nincs miért, pont a sátorhelyünk mellé, és brekegnek és az Istenért nem mennek el.

Ha fejbe, szembe dobod őket kővel, meg se rezzennek, csak néznek agresszíven.
Borzalmas!
Uccsó éjszakára kifejlesztett Iv egy technikát, amíg én a sátroban sírva remegtem a varangyoktól :)
Ha egy marék homokkal szembedobod, úgy, hogy a homobeli kis kövecskék a mögötte lévő bokorban landoljanak, azt hiszi legyek zümmögnek és odamegy..
Persze elég hamar rájön a csalásra...
Na mindegy :)

Jahh, ma is találkoztunk magyarokkal.
Sétált fel a sziklákhoz egy nyolcvan éves nénike, négy emberrel.
Gondoltuk, hát igen, itt a klíma meg minden más, azért a jó kondi, ezek a spanyolok...
Hát nem.. Ezek a magyarok - azaz székelyek :)
Székely nagymama a lányával, annak román férjével kitelepültek kb 10 éve, a lányuk már három nyelven tud, vele, meg a barátjával voltak mászni :) Vicces-vicces :)

Ma, vasárnap Alex is kijött hozzánk, másztunk, bolondoztunk.
Most nagyon fáradtak vagyunk, várjuk, h kész legyen a mosás és alvás.
Holnap búcsú Castellóntól és Alejandrotól, megyünk Barcelonába a táborba egy kis időre.
Elég szomorúak vagyunk, szerettünk itt.

Most alvás, képek majd később szerintem :)

Írjatok, hogy vagytok - pl Iván végig csak a Jujuról beszél.. :) Meséljen mindenki, mi is kíváncsiak vagyunk ám!!!
Anyu, örülök, h jól sikerült a nyaralásotok :)
A jövő évi névnapozásban benne vagyunk, a nyári terv Mexikó, de nem júniusban :)

Puszi mindenkinek!!!

http://www.youtube.com/watch?v=EWVNk5yJ2aI  - egész nap másztok egy csodálatos helyen, este beültök egy hangulatos bárba egy bocadillora, és a szerpentineken éjfél körül tekeregtek hazafelé, az autóban pedig ez a zene szól... :)

g-domjan@freemail.hu

(Gábor (papa), 2010.07.19 21:36)

Na végre hallok rólatok! (Vagy csak eddig nem sikerült rájönnöm, hogyan kezelik ezt az izét <facebookot>.) Örülök, hogy megvagytok és jól. Csak így tovább! Sziasztok.

ittisnyár

(manonagyszénásbó, 2010.07.19 19:09)

Gyugyu üzeni, hogy bátraké a szerencse, és még azt, hogy írd meg nekik, hogy szeretettel gondolunk rájuk.
Hát itt nálunk is szép az élet. Sül a kenyér estére a bor mellé. Nyári erdő illatok. Alig várom, hogy Jujkó elaludjon, és kiüljünk a teraszra. Jutas különben már mondja, hogy "Hol van már a keresztapám?" Ez volt az első mondata, ja és fél kézzel felkúszik a házfalon a kéményig (15b-s út!). Na jó vicc volt. Jó Barcelónát, finom nyuszikat. Remélem most elküldődik az üzenetem. Multkor nem ment át, pedig megírtam nektek, hogy a döntő 23. percében gondoljatok ránk, mi meg rátok, mert ugyanazt nézzük, és így amúgy is egy hullámhosszon lettünk volna. Na de csak mi gondoltunk rátok- mindhiába :), merthogy nem sikerült elküldeni... Csokicsokoládé: M.

domjandenes@gmail.com

(Domjan Denes, 2010.07.19 14:56)

A szöveg még mindig tutti, a képek Nagyon!
Amit itthonról mondhatok, h ma kezdik el rakni a hajópadlót az Ibiék!
Ja és Sese Atta Dini meg a Somok leugrunk horvátországba egy hétre majd v ilyesmi parkolókban aludni!
Hajrá Hajrá
Barca a tutti!

állatok

(panni, 2010.07.19 14:44)

SOHA TÖBBÉ NYULAT :):):):)

Bejelentkezősdi :)

(Orsi, 2010.07.19 14:13)

Sziasztok!
Örülök, hogy jól vagytok, de tényleg :) Lassan el kéne gondolkodni, hogy kiadtok egy utinaplót, tutira megvenném :)
Állatok: Nyuszi... hüpp-hüpp. :( A békákkal meg csak hajrá, ti vagytok az erősebbek!